Do ataku znów przystąpiły firmy, które naciągają seniorów poprzez zorganizowane pokazy. Ukrywają handlowy cel pokazu i zapraszają seniorów na „badania medyczne dla osób powyżej 60 lat”. Wprowadzają konsumentów w błąd co do stanu ich zdrowia, tak aby uważali, że w trakcie niby-badań okazało się, iż są poważnie chorzy. A naprawdę chodzi o to, aby „zmobilizować” ich do zakupów. Handlowcy w trakcie prezentacji oszukują co do właściwości sprzedawanych produktów. Stałym elementem rozmów handlowców oszustów z seniorami jest nacisk psychologiczny. Firmy łamią również prawo konsumenckie i nie dostarczają kopii umów, domagają się dodatkowych opłat, a także uniemożliwiają kontakt ze sprzedawcą. Podają fałszywe adresy i maile, aby klientowi było jak najtrudniej rozwiązać umowę i odesłać towar. Poszkodowani seniorzy, którym wmówiono, że mają chore całe ciało, a wyleczy ich zakup cudownego urządzenia, bardzo szybko orientują się, że zostali oszukani i naciągnięci. Niejednokrotnie pozostając z ogromnym długiem i bez wiary w ludzi.