Placki jabłkowo-jaglane z musem malinowym

  • 10 stycznia 2018

3. Nuggets’y w panierce z płatków kukurydzianych (porcja dla dwóch osób)


 100g piersi z kurczaka zagrodowego/ekologicznego, 
 składniki na panierkę: miska nr 1: 
 ½ szklanki mąki z ciecierzycy,
 ½ szklanki wody,
 szczypta soli, szczypta pieprzu,
 łyżeczka sosu sojowego

 miska nr 2: 
 ½ szklanki zmiksowanych w malakserze płatków kukurydzianych,
 łyżeczka papryki słodkiej, 
 1/5 łyżeczki ostrej papryki,
 łyżeczka kuminu,
 1/3 łyżeczki imbiru

 W misce nr 1 wymieszaj mąkę z ciecierzycy, wodę, sos sojowy oraz sól i pieprz. W misce nr 2 wymieszaj przyprawy wraz z płatkami kukurydzianymi zmiksowanymi w malakserze. Kurczaka umyj i pokrój w małe kawałki, następnie przypraw je odrobiną soli i pieprzu, zanurz w mące z ciecierzycy wraz z wodą i dodatkami (miska nr 1) i obtocz w przyprawach z płatkami kukurydzianymi (miska nr 2). Nuggets’y włóż do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i piecz przez 15 minut.


 4. Guacamole do nuggets’ów:
 2 dojrzałe awokado,
 mała czerwona cebula,
 sok z ½ cytryny lub limonki,
 sól, pieprz, ząbek czosnku, 
 3 łyżki posiekanej świeżej kolendry, 
 średniej wielkości pomidor 


 Awokado obierz ze skórki i wraz z cebulą i czosnkiem, zmiksuj w malakserze. Dodaj przyprawy, sok z cytryny i pokrojonego w kostkę pomidora, wcześniej obranego ze skóry. Do pasty dodaj kolendrę i delikatnie ją wymieszaj. Przygotowaną pastę zjedz z wcześniej przygotowanymi nuggets’ami z kurczaka.

1. Placki jabłkowo-jaglane z musem malinowym (porcja dla 1 osoby) 


Średniej wielkości jabłko, 
3 łyżki mąki jaglanej, 
jajko, 
łyżka rodzynków
 garść mrożonych malin,
 odrobina ksylitolu 
 łyżka jogurtu greckiego 

Jabłko zetrzyj na tarce dodaj mąkę, jajko, rodzynki i całość wymieszaj. Placki usmaż na łyżeczce oleju rzepakowego. W garnku rozmroź maliny. Jeżeli chcesz żeby Twój sos był gęsty, możesz maliny bez przykrycia, gotować do momentu, aż sos się zredukuje. Jeżeli maliny okażą się dla Ciebie zbyt kwaśne, możesz je dosłodzić ksylitolem. Placki podaj polane sosem malinowym z łyżką jogurtu.  


2. Zupa pomidorowa z soczewicą, tymiankiem i imbirem (porcja dla 2 osób) 

2 szklanki przecieru pomidorowego, 
¼ szklanki czerwonej soczewicy, 
2 średniej wielkości ziemniaki,
 łyżeczka oleju rzepakowego,
 średniej wielkości marchewka,
 ząbek czosnku, 
 średniej wielkości cebula, 
łyżka kiełków z brokuła, 
łyżka koncentratu pomidorowego, 
 2 szklanki wody,
 świeży tymianek,
 sól, pieprz, świeży imbir


Umyj i obierz ze skórki marchewkę i ziemniaki, następnie pokrój je w kostkę. Obierz cebulę i czosnek i pokrój w cienkie plasterki. W garnku, na łyżeczce oleju rzepakowego, podsmaż marchewkę wraz z ziemniakami i cebulą. Smaż ok. 2 minuty, cały czas mieszając. Następnie dodaj dwie szklanki wody i dwie szklanki przecieru pomidorowego, dodaj suchą soczewicę i poczekaj, aż do zagotowania. Gdy zupa się już zagotuje dodaj czosnek. Pod koniec gotowania dodaj dużą ilość świeżego tymianku, pieprz do smaku i taką ilość imbiru jaką akceptuje Twoje dziecko. Jeżeli zupę przygotowujesz dla siebie, dodaj dużo imbiru, który ma właściwości przeciwzapalne. Przed podaniem, na wierzch zupy, połóż kiełki brokułowe.