Kuchnia Fit - śniadanie, obiad i kolacja /27.01.2016/


Śniadanie:

Jajko w koszulce zapiekane z salsą verde na grillowanym chlebie żytnim z żurawiną

Składniki:
•    2 jajka ekologiczne
•    2 kromki żytniego pełnoziarnistego chleba z żurawiną
•    1 pęczek pietruszki
•    1 pęczek koperku
•    2 łyżki oliwy z oliwek
•    1 ząbek czosnku
•    pieprz

Sposób przygotowania:
Gotujemy wodę i zmniejszamy płomień.  Do wody wybijamy jedno jajko w temp pokojowej łyżką kręcąc wodę dookoła jajka tak aby zachowało okrągły kształt. Po około minucie wybijamy kolejne jajko i powtarzamy czynność. Każde jajko powinno się gotować 4 minuty. Jajka po wyjęciu osuszamy i układamy na grillowanym chlebie. Natkę pietruszki i koperek siekamy i blendujemy z oliwą i czosnkiem przez około 15 sekund. Tak przygotowanym Pesto polewamy po wierzchu jaja.
 
Obiad:

Pieczone golonka z indyka podana z duszoną kapustą z grzybami i kaszą owsianą
 
Składniki:
•    2 golonki z indyka
•    150 g kaszy owsianej
•    1 mała główka kapusty białej
•    50 g suszonych podgrzybków
•    1 łyżeczka nasion kminku
•    1 łyżeczka słodkiej papryki
•    1 łyżeczka majeranku
•    1 ząbek czosnku
•    2 cebule białe
•    2 łyżki oleju lnianego z pierwszego tłoczenia
Sposób przygotowania:
Golonki z indyka natrzyj przyprawami i posiekanym czosnkiem i ułóż na blasze do pieczenia, przykryj folią aluminiową. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 150˚C na około 90 minut. Zdejmij folię i podkręć temperaturę do 190˚C, aż zrumieni się skórka.Cebulę obierz i pokrój w piórka i podduś na oleju lnianym. Dodaj kminek. Kapustę drobno poszatkuj i dodaj do cebuli. Grzyby namocz w zimnej wodzie. Posiekaj i dodaj do kapusty. Duś całość pod przykryciem około 30 minut.Kaszę ugotuj . Po ugotowaniu wymieszaj z kapustą.
 

Kolacja:

Szaszłyki z mielonej jagnięciny z puree z brukwi i jarmużem z chilli
 
Składniki:
•    300 g mielonej jagnięciny z udźca
•    1 jajko
•    ½ łyżeczki kminu rzymskiego
•    ½ łyżeczki mielonej kolendry
•    ½ łyżeczki mielonej słodkiej papryki
•    2 ząbki czosnku
•    1 średniej wielkości brukiew
•    1 szkl mleka
•    1 szkl wody
•    100 g jarmużu
•    1 chilli
•    1 łyżka oliwy z oliwek
Sposób przygotowania:
Jagnięcinę mieszamy z przyprawami i posiekanym ząbkiem czosnku i jajkiem. Formujemy 4 mięsne kulki, każdą nabijamy na patyk do szaszłyków i formujemy na kształt walca. Grillujemy szaszłyki po 2 minuty z każdej strony i wkładamy do rozgrzanego do 180˚C piekarnika na około 5-7 minut. Brukiew obieramy i kroimy na kostkę, zalewamy mlekiem z wodą i gotujemy do miękkości,odcedzamy zachowując cały płyn w misce.Brukiew blendujemu i podlewamy pozostałym płynem, aż do uzyskania konsystencji gęstej śmietany.