Owocowe ABC

  • 9 czerwca 2015

Ananas – jest bogaty w enzym bromelia, wspomagający procesy trawienne. Oprócz tego działa przeciwzapalnie i obniża ciśnienie tętnicze. Pomaga również oczyścić ścianki wewnątrz naczyń krwionośnych.
Banan
– zawiera duże ilości potasu, który jest potrzebny do budowy mięśni i utrzymania równowagi w gospodarce wodnej organizmu. Jako, że banany zawierają serotoninę, wpływają korzystnie na dobre samopoczucie.
Brzoskwinia
– ze względu na zawarty w niej potas brzoskwinia wpływa korzystnie na serce, umysł oraz układ nerwowy. Oprócz tego są bogate w magnez, żelazko i kwas salicylowy działając w ten sposób przeciwzapalnie.
Cytryna
– bogata w witaminę C działa wzmacniająco na układ odpornościowy. Wcześniej szczególnie stosowana w walce ze szkorbutem, jako, że jej sok wzmacnia dziąsła i łagodzi stany zapalne.
Czereśnia
– bogata w witaminę C wpływa korzystnie na układ przemiany materii oraz trawienie. Sok z czereśni jest również podawany w stanach gorączkowych.
Grejpfrut – bogaty w glikozyd naringinę, która zawarta jest w miąższu owocu, pomaga przy problemach trawiennych i niestrawności oraz wspomaga system przemiany materii.
Gruszka
– są bogate w potas i fosfor, działając przy tym odwadniająco. Liście gruszki zawierają ponadto arbutynę, która stosowana jest w leczeniu stanów zapalnych nerek i pęcherza.
Jabłko
– powszechne są jego właściwości przeczyszczające, pomimo, że starte jabłko ze skórką pomaga przy rozwolnieniu. Jabłka są bogate w kwasy owocowe i błonnik, do tego mogą wpływać czyszcząco na zęby.
Maliny
– ze względu na wysoka zawartość wapnia i magnezu, mają pozytywny wpływ na budowę kości i zębów oraz krzepliwości krwi. Maliny zawierają duże ilości witaminy C.
Mango – wpływa kojąco na układ trawienny. W Indiach przypisywane są jemu właściwości wzmacniające serce oraz umysł. Mango zawiera oprócz tego dużo witaminy A.
Pomarańcza – swoją popularność zawdzięcza bogactwu witaminę C oraz wysokiej zawartości wapnia, potasu, fosforu co sprawia, że jest ważna dla utrzymania systemu odpornościowego w odpowiedniej równowadze.
Truskawki – działają antybakteryjnie i przeciwzapalnie na skutek zawartych w nich katechin, które łączą między innymi metale ciężkie. Truskawki zawierają oprócz tego bardzo duże ilości witaminy C – 150 gram truskawek pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C u dorosłego człowieka.
Arbuz – w 80 % składa się z wody, jest źródłem wit. C, B1, B2 i B6, które wzmacniają odporność naszego organizmu i koncentrację. Zawiera beta – karoten, który nadaje naszej skórze sprężystości i ładne zabarwienie oraz potas, wapń potrzebny naszym kościom, paznokciom i włosom. Gasi pragnienie, zawiera mało cukru. Działa tonizująco na cerę, oczyszcza i ujędrnia.
Borówki – bogate w wapń, potas, fosfor i magnez. Zawierają znaczne ilości sodu i żelaza, tiaminy, ryboflawiny, niacyny i witaminy A.