Zdrowe gotowanie bez tłuszczu i soli

  • 17 stycznia 2015

Dorada pieczona z warzywami

Składniki dla 2 osób:

Dorada 2 szt. (cała )

Papryka żółta 1 szt.

Seler naciowy 1 szt.

Cukinia 1 szt.

Pomidor koktajlowy na gałązce

Cebula szalotka 3 szt.

rozmaryn świeży

pieprz

Dressing:

Oliwa z oliwek 5 łyżek

Natka pietruszki 1 pęczek

Czosnek 2 ząbki

Musztarda francuska z gorczycą

Wędzony ser 0,1 kg

Ocet jabłkowy 1 łyżka

pieprz

Sposób wykonania:

Rybę przygotowujemy w łuskach, bez soli. Wkładamy do zimnego naczynia, włączamy źródło ciepła. Czekamy aż wskazówka znajdzie się na zielonym termokontrolerze, wtedy wyłączymy i pozostawiamy rybę na około 10 minut. Uwaga- ryby nie należy przewracać na drugą stronę. Słodkie ziemniaki umyć i ugotować do miękkości. Przygotować dresing do ziemniaków.

Gruszka gotowana na parze

Składniki dla 2 osób:

2 szt. gruszki

Dowolne bakalie (np żurawina suszona, orzech włoski, orzech laskowy, migdały)

Cynamon laska

Gorzka czekolada 100 g

Laska wanilinowa

Sposób wykonania:

Gruszkę przeciąć na pół. Ugotować na parze do miękkości z laskami cynamonu oraz laską wanilinową. Rozpuścić czekoladę. Dodać bakalie. Polać gruszkę powstałym sosem.